حافظه عضلانی و تایپ ده انگشتی : چگونه از حافظه عضلات برای یادگیری تایپ سریع استفاده کنیم؟

حافظه عضلانی مفهومی است که در یادگیری الگوهای حرکتی به کمک شما می آید. این مفهوم مختص انگشت های دست و مهارت تایپ ده انگشتی نیست. دوچرخه سواری، رقص، گرداندن حلقه کمری و رانندگی مثال های دیگری از نقش حافظه عضلانی در یادگیری هستند. یادگیری تایپ سریع با حافظه عضلانی ذهن شما را از پیدا کردن جای صحیح کلیدهای کیبورد رها می کند و می توانید بر روی محتوا تمرکز کنید.

حافظه عضلانی و تایپ ده انگشتی

حافظه عضلانی چگونه عمل می کند؟

هر حرکت گیرنده های عضلانی موسوم به proprioceptors را فعال می کند که سیگنال هایی را به سیستم عصبی مرکزی ارسال می کنند. این سیگنال موقعیت فعلی بدن، تنش عضلات جداگانه و ترتیب کار آنها را توصیف می کند. مغز با ترکیب آن با حرکت مشخص، کل توالی این سیگنال ها را به خاطر می سپارد. با تکرار حرکت برای بار دوم، سوم، چهارم و دفعات بعدی، مجموعه مغز، گیرنده ها، سیستم عصبی و عضلات، این کار را سریع تر و کارآمدتر انجام می دهند.  

مزیت های حافظه عضلانی

حافظه عضلانی دو مزیت دارد؛ اول این که یادگیری الگوهای حرکتی با استفاده از حافظه عضلانی، تا پایان عمر ماندگار خواهد بود. حتی اگر مدتی از تایپ فاصله بگیرید، با کمی تمرین مجدداً الگوهای حرکتی را به یاد خواهید آورد.

مزیت دوم یادگیری تایپ ده انگشتی با استفاده از حافظه عضلانی این است که تعداد سلول های توده عضلانی در دست ها و انگشتان شما افزایش می یابد و این در نهایت به تقویت حافظه عضلات منجر می شود. در نتیجه دست های قوی تر و ماهرتری خواهید داشت.

دقت یا سرعت؟

اگر مقالات دیگر تایپون را مطالعه کرده باشید، می دانید که در یادگیری تایپ ده انگشتی، دقت بر سرعت اولویت دارد. آنچه اهمیت دارد، این است که عضلات دست و انگشتان شما فشردن کلیدهای صحیح را به خاطر بسپارند. به همین دلیل توصیه می کنیم در ابتدای آموزش، بر تایپ کردن صحیح کلمات و بالا بردن دقت تایپ تمرکز کنید و اشتباهات تایپی خود را بلافاصله اصلاح کنید. بعد از این که جانمایی حروف روی کیبورد در حافظه عضلات شما ثبت شد، به اندازه کافی برای بالا بردن سرعت تایپ زمان دارید.

تمرین، تمرین و باز هم تمرین!

اگر به صورت مکرر تمرین نکنید، هرکز نمی توانید تایپ سریع و دقیق را بیاموزید. عضلات دست شما حافظه دارند. با تمرین مداوم و مستمر شما سیستم عصبی و مخچه را وادار می کنید تا جای کلیدهای کیبورد را از طریق تکرار به خاطر بسپارند و سپس به عظلات دست فرمان صحیح بدهند. هنگامی که یک حرکت را بارها و بارها تکرار می کنید، به صورت ناخودآگاه در مغز شما یک حافظه بلندمدت برای آن حرکت ایجاد می شود.

برای یادگیری تایپ ده انگشتی در حداقل زمان ممکن، توصیه می کنیم عضلات خود را گیج نکنید! برای تمرین آنلاین تایپ ده انگشتی یک برنامه منظم تدوین کنید و به آن پایبند باشید.

منبع: agilefingers

یک یادآوری مهم

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که همه به آن نیاز داریم. آن را با آسان‌ترین و بهترین روش بیاموزید. امتحانش بی‌ضرر است!

همین الان یادگیری تایپ ده‌انگشتی را شروع کنید!

برای شروعِ رایگانِ تمرینِ تایپ ده‌انگشتی، در کامپیوتر یا لپتاپ خود سایت تایپون (typoon.ir) را باز کنید و درس اول را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *