چهار فعالیت آرامش بخش برای رفع خستگی ناشی از کار بعد از یک روز تایپ کردن

خستگی ناشی از کار اگر برطرف نشود، در درازمدت شما را به فرسودگی شغلی مبتلا می کند. پس اهمیت زیادی دارد که پس از هر روز کاری یا در پایان هفته یا حتی در فواصل معین بین ساعت های کاری، به فعالیت های آرامش بخش بپردازید که ذهن و جسمتان را از خستگی ناشی از کار رها کند. این پست را به فعالیت هایی اختصاص داده ایم که پس از یک روز طولانی تایپ کردن خستگی شما را برطرف می کنند. با تایپون همراه باشید.

تایپ کردن و خستگی ناشی از کار

صرف نظر از این که شغل شما چیست، به احتمال زیاد بخشی از کار شما را تایپ کردن تشکیل می دهد. حتی اگر به طور مداوم با کامپیوتر کار نمی کنید، به صورت مقطعی لازم است بخضی از فعالیت های خود را به صورت مکتوب ارائه کنید که مستلزم تایپ کردن است. اما تایپ کردن برای بسیاری چیزی بیشتر از یک فعالیت جنبی است و افراد بسیاری از راه تایپ کردن کسب درآمد می کنند. در پست دیگری در مورد کسب درآمد از تایپ کردن نوشته ایم.

خستگی ناشی از کار

با شرایط ناشی از شیوع کرونا و با توجه به این که عده زیادی شغل خود را از دست داده و یا از منزل کار می کنند، دانستن این که می توان از تایپ کردن امرار معاش کرد، آرامش بخش است. با این حال این نوع از فعالیت کردن سختی های خود را هم دارد. از جمله آسیب های جسمی که با رعایت ارگونومی تایپ و شیوه های درست نشستن پشت کامپیوتر می توانید از بروز آنها جلوگیری کنید.

آسیب های روانی ناشی از کار

نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهد که کار کردن برای ساعت های طولانی و همچنین تایپ کردن به عنوان یک فعالیت جدی، باعث می شود ذخیره ذهنی انرژی شما از دست برود. این همان پدیده ای است که باعث زدگی از کار و خستگی روحی می شود و انگیزه و علاقه شما را نسبت به شغلتان از بین می برد. البته این موضوع چندان دور از ذهن نیست. نمی توان انکار کرد که کار کردن سخت است و تایپ کردن هم از این قاعده مستثنی نیست.

راه حل جلوگیری از تخلیه ذخیره ذهنی انرژی این است که در فواصل معینی استراحت کنید و برای مدت کوتاهی به فعالیت هایی غیر از کار کردن بپردازید. اگر برای این فعالیت های برنامه و استراتژی مشخصی داشته باشید، زمان شما هدر نمی رود؛ بلکه با انرژی بیشتری کارتان را ادامه می دهید و بازدهی بالاتری خواهید داشت.

تایپ ده انگشتی یک مهارت مادام العمر است. با تایپون می توانید این مهارت را به صورت آنلاین و با صرف کمترین هزینه و زمان بیاموزید. همین الآن ثبت نام کنید.

چهار فعالیت برای رفع خستگی ناشی از کار

در ادامه این مقاله توصیه می کنیم فعالیت های زیر را به صورت مستمر در برنامه روزانه خود قرار دهید.

زمانی را به کار موردعلاقه تان اختصاص بدهید

گاهی اوقات تمام آنچه که شما نیاز دارید، یک کار خارج از برنامه است که ذهن شما را از کار رها کند. این فعالیت خارج از برنامه می تواند یک چرت ده دقیقه ای، یک ماساژ ریلکسی، دیدن یک اپیزود از سریال مورد علاقه، نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک دوش آب گرم باشد.

از تکنیک های ذهن آگاهی غافل نشوید

داشتن یک ذهن هوشیار باعث کاهش استرس و افزایش شادی شما می شود. این مهارت را می توانید با تمرین ها و تکنیک های ذهن آگاهی کسب کنید. تمرین یوگا، مراقبه، گوش کردن به موسیقی های بی کلام، تمرکز ذهن و حتی کتاب های رنگ آمیزی و ساختن لگو از ساده ترین تمرین ها برای داشتن یک ذهن هوشیار هستند.

یک فعالیت آموزشی انجام دهید

یادگیری یک زبان جدید یا مطالعه یک کتاب اگرچه نیاز به تمرکز دارد، با این حال برای مدت کوتاهی ذهن شما را از چالش های کار رها می کند. فعالیت های آموزشی جنبی اگرچه استراحت به شمار نمی روند، اما مغز را فعال تر می کنند و با به چالش کشیدن ذهن، خستگی ناشی از کار یکنواخت را از بین می برند.

قدم زدن را در برنامه خود قرار دهید

قدم زدن در هوای آزاد چند مزیت دارد: به چشم های شما که چندین ساعت به مانیتور دوخته شده استراحت می دهد؛ گرفتگی عضلات کمر و شانه ها را که از نشستن پشت کامپیوتر ناشی می شود برطرف می کند؛ و عضلات انگشتان شما را در حالت طبیعی قرار می دهد. حضور در طبیعت ذهن شما را هم رها می کند.

منبع: onlinetyping

یک یادآوری مهم

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که همه به آن نیاز داریم. آن را با آسان‌ترین و بهترین روش بیاموزید. امتحانش بی‌ضرر است!

همین الان یادگیری تایپ ده‌انگشتی را شروع کنید!

برای شروعِ رایگانِ تمرینِ تایپ ده‌انگشتی، در کامپیوتر یا لپتاپ خود سایت تایپون (typoon.ir) را باز کنید و درس اول را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *